Duspatalin Retard

Rozmowy na temat leków oraz innych preparatów pomocnych w przypadku problemów z jelitami.

Re: Duspatalin Retard

Postprzez Jacek » 20 lip 2013, o 10:03

Duspatlin ma inną substancję czynną niż Debretin, ale oba leki zapisuje się pacjentom na zasadzie "Nie mam pomysłu co Ci zaproponować, weź Debretin, albo Duspatalin, bo to nie zaszkodzi, a może trochę pomoże. Jak nie zadziała, to idź do innego lekarza."
Ale oczywiście możesz spróbować. Teoretycznie, Duspatalin powinien działać rozkurczowo, a Debretin powinien regulować perystaltykę układu pokarmowego.

Uporczywe ssanie w żołądku może się zdarzać, zwłaszcza po biegunkach. U mnie po gwałtownej biegunce, kiedy układ pokarmowy się jako tako uspokoi, pojawia się takie ssanie. Wtedy muszę coś zjeść. Za pół godziny czy godzinę ssanie pojawia się znowu, więc znowu muszę coś zjeść. I tak w kółko przez jakiś czas.

Na jakiej podstawie Twoja lekarka twierdzi, że masz problemy z żołądkiem ?
Avatar użytkownika
Jacek
 
Posty: 1128
Dołączył(a): 9 sie 2011, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Wariant IBS: IBS-M (mieszany)
Początek choroby: 1994
Dolegliwości ogólnie: zaparcia naprzemienne z gwałtowną potrzebą wypróżnienia, wzdęcia, skurcze

Re: Duspatalin Retard

Postprzez flower » 22 lip 2013, o 08:00

tak mi tez probowali wmowic ze mam refluks, mimo ze objawow nie mam zadnych, ale dla pewnosci musze zrobic gastroskopie.
Avatar użytkownika
flower
 
Posty: 367
Dołączył(a): 14 gru 2011, o 09:00
Lokalizacja: Warszawa,
Początek choroby: 0

Re: Duspatalin Retard

Postprzez pidzamka81 » 22 lip 2013, o 17:53

Moja lekarka stwierdziła problemy z żołądkiem na podstawie moich objawów, czyli: biegunki nawracające, czasem nocne ssanie w żołądku.
Aha i wynik z krwi na helicobacter pylori miałam wątpliwy, na co lekarka stwierdziła że to oznacza że bakteria jednak we mnie siedzi.
Podejrzewam że nie za bardzo wie co i jak, ale dała mi skierowanie na gastroskopię i się upiera.
Zmniejszyłam sobie sama jednak dawkę tego controlocu bo czytając ulotkę zoabczyłam że bierze się go raczej raz na dobę i sam ten lek też może nasilać biegunki.

Ja czekam niecierpliwie na badania;/ jeszcze ponad miesiąc na gastroskopię i do połowy września na kolonoskopię, a teraz doraźnie by jakoś żyć wspieram się 2-3 razy w tygodniu loperamidem (stoperan);/
Myślę że po zrobieniu badań zapiszę się prywatnie do jakiegoś dobrego gastrologa i zobaczymy...
Avatar użytkownika
pidzamka81
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4 lip 2013, o 22:24
Wariant IBS: biegunkowy
Początek choroby: 2013
Dolegliwości ogólnie: nawracające biegunki

Re: Duspatalin Retard

Postprzez Jacek » 23 lip 2013, o 08:30

pidzamka81 napisał(a):Moja lekarka stwierdziła problemy z żołądkiem na podstawie moich objawów, czyli: biegunki nawracające, czasem nocne ssanie w żołądku.
Aha i wynik z krwi na helicobacter pylori miałam wątpliwy, na co lekarka stwierdziła że to oznacza że bakteria jednak we mnie siedzi.
Podejrzewam że nie za bardzo wie co i jak, ale dała mi skierowanie na gastroskopię i się upiera.


Zgadzam się z Tobą, że nie wie co Ci doradzić. Stwierdzenie "problemy z żołądkiem" jest tak ogólne i nic nie znaczące, że podważa kompetencje tej pani.

Jeśli wynik badania na Helicobacter był wątpliwy, to lekarka powinna zlecić kolejne badanie, które rozwiąże wątpliwości, a nie stwierdzać na chybił-trafił, że bakteria jednak jest.

pidzamka81 napisał(a):Zmniejszyłam sobie sama jednak dawkę tego controlocu bo czytając ulotkę zoabczyłam że bierze się go raczej raz na dobę i sam ten lek też może nasilać biegunki.


Z ulotki wynika, że lek jest na chorobę wrzodową żołądka i dwunastnicy oraz refluks. Na Twoim miejscu rozważyłbym odstawienie tego leku całkowicie, bo nie wiadomo czy masz w ogóle jakąkolwiek chorobę żołądka. Takie rzeczy stwierdza się badaniami, a nie na podstawie widzimisię lekarza.
Ssanie w żołądku nie musi oznaczać niczego złego. Jak już wspomniałem, mnie po intensywnych biegunkach też ssie przynajmniej przez dwa dni. Potem ssanie samo ustępuje.
Avatar użytkownika
Jacek
 
Posty: 1128
Dołączył(a): 9 sie 2011, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Wariant IBS: IBS-M (mieszany)
Początek choroby: 1994
Dolegliwości ogólnie: zaparcia naprzemienne z gwałtowną potrzebą wypróżnienia, wzdęcia, skurcze

Re: Duspatalin Retard

Postprzez pidzamka81 » 17 sie 2013, o 08:40

Witam.
Mam do Was pytanie. Od 3 dni biorę Duspatalin Retard zamiast Debretinu, biorę go 2 razy dziennie pól godziny przed posiłkiem.
I mam wrażenie że odkąd biorę ten lek to jest jakby gorzej.
Nie zwiększyła się może częstość oddawania przeze mnie stolca, ale odkąd go biorę nie załatwiłam się normalnie. Ciągle mam wodniste lub bardzo rozluźnione stolce i jak mnie złapie skurcz to mam dosłownie kilka sekund by zdążyć do toalety.
Wcześniej zdarzały się dni gdy czułam się względnie normalnie, a jak było gorzej to brałam laremid i przez kilka dni załatwiałam się normalnie.
teraz jak muszę gdzieś wyjść to biorę laremid ale mam wrażenie że przy leku duspatalin retard działa on jakby słabiej;/
Dodam że nie biorę laremidu codziennie, zazwyczaj tak 2-3 razy w tygodniu po 1 tabletce.

Zastanawiam się, czytałam w wielu miejscach w necie że duspatalin pomagał przy biegunkach, a u mnie mam wrażenie że jest gorzej. A może na efekt muszę poczekać dłużej???
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
pidzamka81
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4 lip 2013, o 22:24
Wariant IBS: biegunkowy
Początek choroby: 2013
Dolegliwości ogólnie: nawracające biegunki

Re: Duspatalin Retard

Postprzez Jacek » 17 sie 2013, o 10:53

Jeżeli masz wrażenie, że po Duspatalinie czujesz się gorzej, to myślę, że nie ma sensu ciągnąć brania tego leku na siłę.
Nie sugeruj się tym, że u innych ten lek działa lepiej. Każdy organizm reaguje inaczej, a poza tym każdy z nas ma trochę inne objawy. Lek, który sprawdza się u mnie, niekoniecznie musi przynieść pozytywne objawy u Ciebie i odwrotnie.
Avatar użytkownika
Jacek
 
Posty: 1128
Dołączył(a): 9 sie 2011, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Wariant IBS: IBS-M (mieszany)
Początek choroby: 1994
Dolegliwości ogólnie: zaparcia naprzemienne z gwałtowną potrzebą wypróżnienia, wzdęcia, skurcze

Re: Duspatalin Retard

Postprzez Przemek » 18 sie 2013, o 20:58

pidzamka81 napisał(a):Witam.
Mam do Was pytanie. Od 3 dni biorę Duspatalin Retard zamiast Debretinu, biorę go 2 razy dziennie pól godziny przed posiłkiem.
I mam wrażenie że odkąd biorę ten lek to jest jakby gorzej.


Ja dosyć szybko zakończyłem przygodę z duspatalinem, właśnie dlatego, że robił u mnie złą robotę.
Avatar użytkownika
Przemek
Administrator
 
Posty: 1045
Dołączył(a): 12 lis 2010, o 17:37
Lokalizacja: Kraków
Skype: muszesewymyslicjakislogin
Wariant IBS: zaparciowo-wzdęciowy
Początek choroby: 2008
Dolegliwości ogólnie: Koszmarne wzdęcia, które są w dużej mierze związane z zaparciami.

Re: Duspatalin Retard

Postprzez Christaine.F » 11 maja 2014, o 15:02

Ja biorę ten lek już drugi miesiąc i na początku było jakby gorzej, ale po kilku dniach przeszło. Teraz? Jest na pewno lepiej. Oczywiście dużej poprawy nie ma, ale akurat w naszym przypadku, nawet odrobina jest dużym krokiem naprzód. Bóle nadal są tak samo intensywne, ale są rzadziej i po jedzeniu też trwają krócej. Momentami zdarza mi się nawet zapomnieć o ZJD, a to już jest coś. Biorę go razem z Debretinem, Hydroksyzyną i No-spą forte w razie potrzeby
Avatar użytkownika
Christaine.F
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10 kwi 2014, o 17:54
Wariant IBS: mix
Początek choroby: 2012
Dolegliwości ogólnie: niekończonce się bóle

Re: Duspatalin Retard

Postprzez Krzych » 12 maja 2014, o 16:57

Brałem prze jakiś czas i niewiele to dało. Odczuwałem jakieś lekkie działanie rozkurczowe ale to nie jedyny lek jaki wtedy brałem więc nie wiadomo tak na prawdę czy to od Duspatalinu.
Avatar użytkownika
Krzych
 
Posty: 416
Dołączył(a): 10 mar 2014, o 21:35
Wariant IBS: Utrudniający życie
Początek choroby: 2011
Dolegliwości ogólnie: Wzdęcia, parcia, kolki

Re: Duspatalin Retard

Postprzez pidzamka81 » 13 maja 2014, o 08:40

ja po duspatalinie miałam większe biegunki, więc nie biorę tego leku
Avatar użytkownika
pidzamka81
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4 lip 2013, o 22:24
Wariant IBS: biegunkowy
Początek choroby: 2013
Dolegliwości ogólnie: nawracające biegunki

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leki i inne preparaty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości

cron