Loperamid

Rozmowy na temat leków oraz innych preparatów pomocnych w przypadku problemów z jelitami.

Loperamid

Postprzez Jar0 » 28 wrz 2011, o 08:47

Trochę dziwię się że jeszcze nikt tutaj nie stworzył tematu dotyczącego tego "leku".

Ja osobiście nie ruszam się z domu bez listka tabletek z loperamidem. Na przestrzeni całego okresu kiedy borykam się z ZJD, loperamid okazał się jedynym "lekiem" (nie wiem czy lek to słuszne określenie, chyba lepiej pasuje preparat) który działa niemalże zerojedynkowo. Oczywiście nie ma róży bez kolców, ponieważ w przypadku awarii, po zażyciu tabletek zazwyczaj włącza się u mnie sporo skutków ubocznych takich jak senność, skurcze, konieczność częstego oddawania moczu. Ale chyba wszystko jest warte komfortu psychicznego, że wreszcie udało się czymś jelita uspokoić i zapchać...

Inna kwestią jest to że zazwyczaj po zażyciu loperamidu, ubikacji w celu gęstego wypróżnienia nie muszę odwiedzać przez 3 dni. Porażka.

Czy ktoś orientuje się czy ten preparat można brać regularnie? W ulotce jest jasno napisane że po 2 dniach bez widocznej poprawy, loperamid należy odstawić. Jak u Was wygląda ze stosowaniem tego "leku"?
Avatar użytkownika
Jar0
 
Posty: 1376
Dołączył(a): 20 wrz 2011, o 18:06
Lokalizacja: Gliwice, Rybnik
Wariant IBS: CU/CD/IBS-D/WTF
Początek choroby: 2009
Dolegliwości ogólnie: ból świata

Re: Loperamid

Postprzez Przemek » 13 paź 2011, o 09:41

W moich dolegliwościach zaparciowych, to raczej by się nie sprawdził. Także lepiej niech się wypowiedzą osoby, które borykają się z ZJD biegunkowym ;)
Avatar użytkownika
Przemek
Administrator
 
Posty: 1045
Dołączył(a): 12 lis 2010, o 17:37
Lokalizacja: Kraków
Skype: muszesewymyslicjakislogin
Wariant IBS: zaparciowo-wzdęciowy
Początek choroby: 2008
Dolegliwości ogólnie: Koszmarne wzdęcia, które są w dużej mierze związane z zaparciami.

Re: Loperamid

Postprzez Jar0 » 14 paź 2011, o 21:28

Loperamid sam z siebie powoduje zaparcia (ja po spożyciu 2 tabletek zgodnie z wytycznymi w ulotce) zazwyczaj się zatykam. Także dobrze że wspomniałeś - niech tego osoby z problemami z wypróżnianiem się nie zażywają bo katastrofa murowana ;)
Avatar użytkownika
Jar0
 
Posty: 1376
Dołączył(a): 20 wrz 2011, o 18:06
Lokalizacja: Gliwice, Rybnik
Wariant IBS: CU/CD/IBS-D/WTF
Początek choroby: 2009
Dolegliwości ogólnie: ból świata

Re: Loperamid

Postprzez Jacek » 11 lis 2011, o 11:13

Jar0 napisał(a):Oczywiście nie ma róży bez kolców, ponieważ w przypadku awarii, po zażyciu tabletek zazwyczaj włącza się u mnie sporo skutków ubocznych takich jak senność, skurcze, konieczność częstego oddawania moczu.


Konieczność częstego oddawania moczu (mam identyczne objawy) nie musi być spowodowana przez Loperamid. Niedawno pewna pani z laboratorium tłumaczyła mi, że na skutek biegunki z organizmu wypłukiwane są sole mineralne, które normalnie zatrzymują wodę w organizmie. Na skutek ich wypłukania organizm się odwadnia - stąd częste oddawanie moczu.

Dlatego po ostrych biegunkach dobrze jest uzupełnić elektrolity w organizmie np. pijąc Gastrolit.

Jeśli chodzi o senność i skurcze, to też je odczuwam po Loperamidzie.
Avatar użytkownika
Jacek
 
Posty: 1128
Dołączył(a): 9 sie 2011, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Wariant IBS: IBS-M (mieszany)
Początek choroby: 1994
Dolegliwości ogólnie: zaparcia naprzemienne z gwałtowną potrzebą wypróżnienia, wzdęcia, skurcze

Re: Loperamid

Postprzez Jar0 » 11 lis 2011, o 12:13

To ma sens. Nie wpadłbym na to. Śpiewka że w przypadku biegunki trzeba uzupełnić elektrolity jest powtarzana wszędzie ale prędzej połączyłem ze sobą loperamid jako przyczynę i często chodzenie do toalety jako skutek aniżeli właśnie ubytek pierwiastków.

Ta senność może również nie być spowodowana bezpośrednim działaniem loperamidu a po prostu "zmęczeniem" biegunką. U mnie biegunka jeśli się pojawia to z taką intensywnością że nie jestem już potem w stanie normalnie do końca dnia funckjonować (bzdury to są jakoby ZJD miało nie powodować wyniszczenia organizmu - ja to schorzenie uważam za świetny sposób na nadwagę :/ )

Jacek, dzięki kolejny raz za sensowną i wartościową odpowiedź. Zawsze to kolejny krok naprzód :)
Avatar użytkownika
Jar0
 
Posty: 1376
Dołączył(a): 20 wrz 2011, o 18:06
Lokalizacja: Gliwice, Rybnik
Wariant IBS: CU/CD/IBS-D/WTF
Początek choroby: 2009
Dolegliwości ogólnie: ból świata

Re: Loperamid

Postprzez Jacek » 24 lis 2011, o 13:19

Myślę, że mogą się tutaj nakładać różne czynniki. Z jednej strony - tak jak piszesz - intensywna biegunka bardzo męczy. Zwłaszcza, kiedy powtarza się kilka razy w ciągu paru godzin. Wtedy dochodzi również do odwodnienia organizmu.

Z drugiej strony w ulotce loperamidu jest ostrzeżenie dla kierowców, że może pojawić się zmęczenie, senność i zawroty głowy, więc kiedy nałoży się efekt zmęczenia biegunką z usypiającym działaniem loperamidu, to wtedy rzeczywiście nie nadajemy się już do niczego.

Zresztą nawet jeśli pominąć objawy zmęczenia i senności, często po intensywnej biegunce mam tak rozregulowany układ pokarmowy, że nawet na drugi dzień, jeśli nie muszę, to wolę nie wychodzić z domu, ponieważ ryzyko problemów wzrasta do niebezpiecznego poziomu.

Co do niewyniszczania organizmu przez ZJN, to również uważam, że lekarze opowiadają bzdury. Od kliku lat powoli, ale systematycznie chudnę na całym ciele. Tylko brzuch mam nienaturalnie wydęty. Obwód pasa zwiększył mi się o mniej więcej 15-20 cm.

Co na to specjaliści ? "Wie pan, w pewnym wieku brzuch po prostu rośnie." Kiedy zwróciłem uwagę, że wzdęcie zmniejsza się w czasie stosowania antybiotyków i zapytałem czy to jakaś nowa metoda odchudzania, to odpowiedzi już nie było.
Avatar użytkownika
Jacek
 
Posty: 1128
Dołączył(a): 9 sie 2011, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Wariant IBS: IBS-M (mieszany)
Początek choroby: 1994
Dolegliwości ogólnie: zaparcia naprzemienne z gwałtowną potrzebą wypróżnienia, wzdęcia, skurcze

Re: Loperamid

Postprzez Przemek » 28 lis 2011, o 23:31

Chyba spróbuję tego Loperamidu, mimo iż u mnie biegunki nie są problemem. Już od dawna zaobserwowałem, że twardy stolec to u mnie rzadkość, gdy się jednak zdarzy, to o wiele lepiej się czuję. Zaczynam się zastanawiać czy zmieniona konsystencja stolca nie powoduje u mnie tych wszystkich problemów. Dlatego jutro przetestuję Loperamid, bo może gdy będzie mnie zatwardzał, przez co będę miał twardzy stolec, to na ironię skończą się moje zaparcia =)

Wiem, że brzmi to dziwnie, ale trzeba próbować wszystkiego =)
Avatar użytkownika
Przemek
Administrator
 
Posty: 1045
Dołączył(a): 12 lis 2010, o 17:37
Lokalizacja: Kraków
Skype: muszesewymyslicjakislogin
Wariant IBS: zaparciowo-wzdęciowy
Początek choroby: 2008
Dolegliwości ogólnie: Koszmarne wzdęcia, które są w dużej mierze związane z zaparciami.

Re: Loperamid

Postprzez Jar0 » 28 lis 2011, o 23:36

Hmmm Ja bym jednak odradzał takiego eksperymentowania. Ja mam zazwyczaj biegunki. Jak zażyję 4mg pierwszym razem i zazwyczaj jeszcze jeden raz 2mg to przez dni mam ubikację z głowy a zamiast tego mam kolki i inne takie. Także ostrożnie bo może się to źle skończyć. Na pewno odradzam jednorazową dawkę 4mg. Chyba że naprawdę lubisz ryzykować albo masz wolny tydzień ;)
Avatar użytkownika
Jar0
 
Posty: 1376
Dołączył(a): 20 wrz 2011, o 18:06
Lokalizacja: Gliwice, Rybnik
Wariant IBS: CU/CD/IBS-D/WTF
Początek choroby: 2009
Dolegliwości ogólnie: ból świata

Re: Loperamid

Postprzez Przemek » 29 lis 2011, o 08:37

Znalazłem w domowej aptecczke Imodium Instant, który zawiera Loperamid. Tabletki mają po 2mg, więc w któryś dzień przetestuję ;)
Avatar użytkownika
Przemek
Administrator
 
Posty: 1045
Dołączył(a): 12 lis 2010, o 17:37
Lokalizacja: Kraków
Skype: muszesewymyslicjakislogin
Wariant IBS: zaparciowo-wzdęciowy
Początek choroby: 2008
Dolegliwości ogólnie: Koszmarne wzdęcia, które są w dużej mierze związane z zaparciami.

Re: Loperamid

Postprzez Jacek » 29 lis 2011, o 13:29

Spróbuj może na początek połowę dawki, bo stosowanie Loperamidu przy zaparciach stanowi pewne ryzyko.
Avatar użytkownika
Jacek
 
Posty: 1128
Dołączył(a): 9 sie 2011, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Wariant IBS: IBS-M (mieszany)
Początek choroby: 1994
Dolegliwości ogólnie: zaparcia naprzemienne z gwałtowną potrzebą wypróżnienia, wzdęcia, skurcze

Następna strona

Powrót do Leki i inne preparaty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron