Biegunki po zdrowym jedzeniu

Zapewne każdy, kto udał się do lekarza, wie już, że najważniejsza jest dieta. Jeśli chcecie o niej porozmawiać to dział ten powstał właśnie w tym celu.

Biegunki po zdrowym jedzeniu

Postprzez rafał222 » 15 sie 2015, o 14:20

witam
Chciałem się was zapytać czy ktoś z was ma może biegunki natychmiast po jedzeniu(a nieraz to już w trakcie jedzenia) typu gotowana pierś z kurczaka z ryżem albo pieczona pierś z kurczaka albo ryba na parze bo ja już nie wiem co mam jeść w ogóle. Stosowałem dietę fodmap to gorzej mi znacznie na niej było niż jakbym się stołował w mcdonaldzie. W ogóle moje objawy to tylko biegunki (nie mam żadnych bólów brzucha itp., ale przy sytuacjach w których nie mam dostępu do toalety o wiele bardziej mnie przyciska) i nie wiem w ogolę co mam robić. Może wy macie jakieś rady ?
Avatar użytkownika
rafał222
 
Posty: 50
Dołączył(a): 11 lut 2014, o 22:26
Wariant IBS: biegunki, wzdęcia
Początek choroby: 2011
Dolegliwości ogólnie: bardzo uciążliwe biegunki

Re: Biegunki po zdrowym jedzeniu

Postprzez Jar0 » 15 sie 2015, o 18:38

Gdzieś spotkałem się z twierdzeniem, że dietę należy trzymać przez dłuższy czas, żeby móc faktycznie ocenić jej efekty. Nie ma się jednak co oszukiwać, to raczej nie jest wina jedzenia. A co robić dalej? Badać się :)
Avatar użytkownika
Jar0
 
Posty: 1376
Dołączył(a): 20 wrz 2011, o 18:06
Lokalizacja: Gliwice, Rybnik
Wariant IBS: CU/CD/IBS-D/WTF
Początek choroby: 2009
Dolegliwości ogólnie: ból świata

Re: Biegunki po zdrowym jedzeniu

Postprzez pablos3744 » 15 sie 2015, o 19:40

Powiem Ci ze swojego doświadczenia akurat ja jak zjem duża ilość samego ryżu jest ok ale jak zjem cały worek ryżu+ dużą ilośc piersi z kurczaka czy ogólnie mięsa strasznie mnie mdli lub musze iśc do wc wiec czasami po duzym posiłku biorę coś na trawienie. Też tak miałem że po zdrowym posiłku miałem biegunkę xd a jak zjadłem chemie nic mi nie było. Musisz zapisywac po czym jak się czujesz i wyciągac wnioski.
Avatar użytkownika
pablos3744
 
Posty: 633
Dołączył(a): 16 gru 2012, o 10:19
Lokalizacja: Lubelskie. Lat.21
Wariant IBS: Luźne stolce
Początek choroby: 1
Dolegliwości ogólnie: Luźne stolce ranne

Re: Biegunki po zdrowym jedzeniu

Postprzez Jacek » 16 sie 2015, o 11:37

Każdy musi sam, metodą prób i błędów, wybadać co może jeść, a czego nie.
Nie ma przy tym reguły, że po zdrowym jedzeniu będziemy się dobrze czuć, a po produktach sieci fastfood - źle.
Może się zdarzyć, że zjemy w McD i wszystko będzie OK, a po zjedzeniu ryby z warzywami na parze spędzimy dłuższy czas w toalecie.
Avatar użytkownika
Jacek
 
Posty: 1128
Dołączył(a): 9 sie 2011, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Wariant IBS: IBS-M (mieszany)
Początek choroby: 1994
Dolegliwości ogólnie: zaparcia naprzemienne z gwałtowną potrzebą wypróżnienia, wzdęcia, skurcze

Re: Biegunki po zdrowym jedzeniu

Postprzez rafał222 » 16 sie 2015, o 19:13

no ja stosowałem ponad miesiąc dietę typu FODMAP i za każdym razem jak jadłem te posiłki co pisałem to miałem tak samo nagła ostra biegunka( w trakcie lub bezpośrednio po jedzeniu) próbowałem już wielu diet i posiłków i wychodzi na to że niezdrowe jedzenie jest znacznie lepsze dla mnie niż zdrowie.... A to niestety dla mnie problem bo od małego trenuję różne rzeczy (głównie sporty walki teraz zostało mi tylko bieganie i siłownia bo SW odpadają z wiadomych powodów) nie lubię odżywiać się schabowym, pizzami itp..

pablos3744 napisał(a):Powiem Ci ze swojego doświadczenia akurat ja jak zjem duża ilość samego ryżu jest ok ale jak zjem cały worek ryżu+ dużą ilośc piersi z kurczaka czy ogólnie mięsa strasznie mnie mdli lub musze iśc do wc wiec czasami po duzym posiłku biorę coś na trawienie. Też tak miałem że po zdrowym posiłku miałem biegunkę xd a jak zjadłem chemie nic mi nie było. Musisz zapisywac po czym jak się czujesz i wyciągac wnioski.


A jak dostarczasz białko do organizmu skoro ryby i mięso odpadają ? Raczej nie spożywasz opakowania jajek albo kilogram sera białego dziennie:).
Ja jem zazwyczaj 200g miesa na posiłek ryby 150g to nie jest jakoś bardzo dużo.
Avatar użytkownika
rafał222
 
Posty: 50
Dołączył(a): 11 lut 2014, o 22:26
Wariant IBS: biegunki, wzdęcia
Początek choroby: 2011
Dolegliwości ogólnie: bardzo uciążliwe biegunki

Re: Biegunki po zdrowym jedzeniu

Postprzez hrm » 17 sie 2015, o 10:39

Też mnie to czasem dziwi, ale zdarzają mi się biegunki po dość lekkim posiłku. W trakcie to może nie (chyba, że jakoś wyjątkowo długo przeciągam jedzenie bo np. coś oglądam), ale tak 20-30 minut po już wiele razy się zdarzało. Również mocno mnie to zastanawia, ale prawdę powiedziawszy nie zgłębiałem problemu, ot zrzuciłem go na losowość IBS.
Avatar użytkownika
hrm
 
Posty: 202
Dołączył(a): 15 lip 2012, o 20:40
Wariant IBS: biegunkowy
Początek choroby: 2009
Dolegliwości ogólnie: niezły Meksyk...

Re: Biegunki po zdrowym jedzeniu

Postprzez pablos3744 » 17 sie 2015, o 13:50

Odpowiem Ci tak białko czerpie z: sera żółtego jajek( 5 dziennie) ryby indyk kurczak wędliny BCCA ale głównie bazuje na węglowodanach złożonych
Avatar użytkownika
pablos3744
 
Posty: 633
Dołączył(a): 16 gru 2012, o 10:19
Lokalizacja: Lubelskie. Lat.21
Wariant IBS: Luźne stolce
Początek choroby: 1
Dolegliwości ogólnie: Luźne stolce ranne

Re: Biegunki po zdrowym jedzeniu

Postprzez rafał222 » 17 sie 2015, o 17:05

pablos3744 napisał(a):Odpowiem Ci tak białko czerpie z: sera żółtego jajek( 5 dziennie) ryby indyk kurczak wędliny BCCA ale głównie bazuje na węglowodanach złożonych


a mówiłeś że kurczak ci szkodzi w większych ilościach a możesz napisać około ilu g na posiłek?
Avatar użytkownika
rafał222
 
Posty: 50
Dołączył(a): 11 lut 2014, o 22:26
Wariant IBS: biegunki, wzdęcia
Początek choroby: 2011
Dolegliwości ogólnie: bardzo uciążliwe biegunki

Re: Biegunki po zdrowym jedzeniu

Postprzez Arthass04 » 9 paź 2017, o 15:10

Jak Ci szkodzi ryż to go nie jedz. Ja miałem czasem biegunki po posiłku z ryżem, ale tylko kiedy był niedogotowany! I mam tak ze wszystkimi ryżami czy kaszami. Zawsze zamiast ryżu można korzystać z ziemniaków jako źródła węglowodanów.

Istotne jest również to na jakim oleju się smaży - większość olei roślinnych powoduje problemy jelitowe. Zalecam używać oleju kokosowego - bo lekkostrawny, zawiera ~60% frakcji MCT, która nie wymaga żółci do trawienia. Również masło klarowane jest ok. Zwykłe może być ok, ale jeśli posiadamy alergię na białka mleka (co często występuje przy IBS) to może powodować dolegliwości, dlatego lepsze klarowane.
Wracając do tłuszczy roślinnych - większość jest bogata w tłuszcze wielonienasycone o niekorzystnym stosunku omega 6 do omega 3, co wykazuje działanie prozapalne i nasila objawy. Dlatego, jeśli już tłuszcze roślinne bogate w PUFA to te o korzystnym stosunku i tylko na zimno! Tłuszczy bogatych w grupy wielonienasycone nie wolno poddawać obróbce termicznej, gdyż powoduje to ich jełczenie (oksydację termiczną), co sprawia, że takie tłuszcze są niezwykle szkodliwe dla organizmu (powodują m.in. przewlekłe stany zapalne, stres oksydacyjny). Zalecam również unikać bezwzględnie margaryn, gdyż są to tłuszcze roślinne utwardzone (trans - btw już zakazane jako składnik produktów żywnościowych w USA od tego roku) i dodatkowo również zjełczałe (no bo proces utwardzania wymaga wysokich temperatur pod wysokim ciśnieniem). Dodatkowo jako katalizatorów procesu wykorzystuje się metale ciężkie jak nikiel. Margaryny to sztuczny, chemiczny syf. Tyle w temacie.
Avatar użytkownika
Arthass04
 
Posty: 16
Dołączył(a): 9 paź 2017, o 01:55
Wariant IBS: biegunkowy
Początek choroby: 2008
Dolegliwości ogólnie: biegunki, bóle brzucha, niewielkie gazy, dyskomfort, brak energii, okresowe depresje i stany lękowe


Powrót do Dieta

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron